Share

  • Facebook
  • Twitter

10 maja 2021 roku sędzia wydał ostateczną zgodę na ugodę w sprawie Hyundai Theta. Ugoda miała przynieść korzyści wszystkim właścicielom samochodów Hyundai, których silniki uległy awarii. Do odszkodowania kwalifikują się jedynie osoby, które kupiły lub wzięły w leasing następujące jednostki; 2011-2019 Hyundai Sonata, 2014-2015 Hyundai Tucson oraz 2013-2019 Hyundai Santa Fe Sport.

Wspomniane pojazdy musiały być również wyposażone w oryginalny silnik benzynowy Theta II o pojemności 2,0- lub 2,4-litra w ramach specyfikacji OEM. Konkretne jednostki wyprodukowane w 2019 roku również kwalifikowały się do ugody, ponieważ w konfiguracji silnika brakowało technologii Knock Sensor Detection System.

Co konsumenci zgłaszali na temat usterek silnika?

Liczne pozwy przeciwko Hyundai twierdziły, że ich silniki były podatne na usterki. Wady te obejmowały zatarcie silnika, całkowitą awarię, zgaśnięcie i pożar. Większość usterek dotyczyła łożysk korbowodów w silnikach Hyundai GDI.

Według jednej ze skarg, pęknięcie łożysk korbowodu powodowało uwolnienie metalowych odłamków do oleju silnikowego. Chociaż istnieje filtr oleju, nie jest on w stanie całkowicie oczyścić oleju. Uszkodzenia silnika wynikają z zanieczyszczonego oleju krążącego w jego rdzeniu i mogą powodować nieoczekiwane awarie silnika.

Im bardziej te łożyska korbowodów pękają, tym bardziej pogarsza się ich tolerancja. W końcu usłyszysz "stukający dźwięk" ze swojego silnika. Istnieje możliwość, że tłok przebije się przez blok silnika, uszkadzając inne jego elementy.

Potencjalne korzyści z tytułu ugody dotyczącej tłoka w silniku Hyundai Theta

Przedłużenie gwarancji

Możesz otrzymać przedłużenie gwarancji jako rekompensatę za ugodę Hyundai Theta. W zależności od przypadku, mogą rozszerzyć gwarancję układu napędowego do dożywotniej gwarancji. Przedłużenie gwarancji obejmuje montaż bloku silnika, montaż bloku krótkiego, łożyska i wał korbowy, łożyska oraz korbowody i tłoki. Niezależnie od tego, wielu konsumentów nie otrzymało tego rozszerzenia gwarancji i musiało zakupić odbudowane silniki Hyundai od sprzedawców takich jak Reman-Engine, https://reman-engine.com/remanufactured-engines/hyundai.

Zwrot kosztów naprawy

Członkowie klasy mają zagwarantowany zwrot kosztów finansowych. Rekompensata obejmuje pełny zwrot kosztów lub naprawę oraz 140 dolarów zapłaty za dobrą wolę.

Rekompensata za obniżenie wartości

Jeśli sprzedałeś swój samochód za niższą wartość z powodu zgaśnięcia silnika, awarii, hałasu lub nawet pożaru komory, otrzymasz odszkodowanie. Wypłata 140 dolarów za dobrą wolę towarzyszy ugodzie.

Odszkodowanie za pożar silnika

Pożary silnika kwalifikują Cię do otrzymania odszkodowania równego rzeczywistej wartości pojazdu.

Odszkodowania

Kwalifikujesz się do odszkodowania, jeśli musisz kupić pojazd zastępczy z powodu silnika Hyundai Theta. Oto akcja klasowa dla rabatów;

  • 2,000 dolarów dla pojazdów klasy 2011 i 2012
  • $1,500 dla 2013 i 2014 Pojazdy klasy
  • 1,000 dolarów dla pojazdów klasy 2015 i 2016

Jakie problemy są powszechne dla silnika Hyundai Theta

Awarie silnika

Jednym ze wspólnych zarzutów licznych konsumentów były awarie silnika Hyundai Theta. Większość wadliwie działających silników była produkowana od 2011 do 2014 roku i obejmowała modele Hyundai Sonata i Santa Fe. Łożyska prętowe były główną przyczyną awarii silnika, ponieważ zanieczyszczony olej przepłynął przez silnik.

Symptomy

  • Wysokie zużycie oleju
  • Słaba ogólna wydajność
  • Przeciąganie się
  • Stuki w silniku

Naprawy

Najlepszym rozwiązaniem, aby naprawić awarię silnika w Twoim Hyundai Theta będzie wymiana. Nie ma sensu odbudowywać silnika, ponieważ problem ten przyczynia się do innych problemów z silnikiem, które rozwijają się z czasem. Wycofanie produktu i zapłacone grzywny wskazują, że Hyundai był świadomy tego problemu z silnikiem i podjął wysiłki, aby go naprawić.

Problemy ze zużyciem oleju

Nadmierne zużycie oleju było również problemem w przypadku kilku silników Hyundai Theta. Chociaż silniki naturalnie zużywają olej, te silniki zużywały go więcej niż zwykle. Głównym powodem nadmiernego zużycia oleju jest strata wynikająca z przedmuchiwania szczelin pierścieni tłokowych. Jeśli zaczniesz tracić więcej niż 1 kwartę oleju na każde 1000 mil, być może będziesz musiał zarezerwować wizytę w warsztacie.

Symptomy

  • Zapach palącego się oleju
  • Biały dym z wydechu
  • Dźwięki pingowania lub stukania

Problemy z osadzaniem się nagaru

W silniku 2.4 Theta MPI nie występowały problemy z osadzaniem się nagaru ze względu na wielopunktowy układ wtryskowy. Jednak w przypadku wersji 2.4 GDI problemy te wynikały z braku możliwości odprowadzenia oleju. Osady oleju przywierają do zaworów, tworząc osady węglowe, które blokują wewnętrznie rdzeń silnika.

Symptomy

  • Misfiring
  • Utrata mocy
  • Zacinanie się przy przyspieszaniu

Naprawy

Najlepiej byłoby rozważyć podjęcie silnika do kompletnego przeglądu po pięciu latach lub co 80 000 mil. Chociaż nie wpływa to znacząco na pogorszenie niezawodności i długowieczności, nadal należy tego unikać. Czyszczenie zaworów pomaga odzyskać utraconą moc z silnika.

Wniosek

Silnik Hyundai Theta jest nadal najlepszym wykonawcą pomimo wymienionych problemów. Silnik można znaleźć w wielu modelach Hyundai; nowsze modele mają mniej problemów. Ugoda dotycząca silnika Hyundai Theta została zamknięta, ale nadal możesz szukać innych ugód, które pomogą w Twojej sytuacji.

Warto przeczytać