Podziel się Facebook Twitter

Miłośnicy motoryzacji zaznajomieni z World Touring Car Championship z pewnością rozpoznają nazwę Polestar. Ich wyścigowe Volvo, ozdobione wyjątkowo fetującym odcieniem jasnego błękitu, startuje w zawodach już od kilku lat. Teraz na rynek trafia pierwsza produkcyjna wersja S60 Polestar.

To jest ta dobra wiadomość. Zła wiadomość jest taka, że będzie to wersja limitowana i została stworzona na rynek australijski, gdzie sprzedaż samochodów wyczynowych utrzymuje się na wysokim poziomie. Pierwsze samochody zostaną dostarczone w czerwcu. Ciekawie będzie zobaczyć, czy ten samochód zdoła przełamać dominację Forda i GM w motoryzacyjnej psychice australijskich samochodów wyczynowych.

A co z nami? Czy pojawi się w Wielkiej Brytanii? Firma nie mówi. Powinniśmy się dowiedzieć! Najnowsza gama samochodów Volvo jest wyjątkowo atrakcyjna i szybko zdobywa uznanie prasy motoryzacyjnej, ponieważ jest wszechstronna i bardzo dobrze się prowadzi.

Ten wspaniały samochód jest wynikiem wieloletnich doświadczeń w wyścigach samochodowych i jest pochodną koncepcyjnego S60 Polestar o mocy 500 KM. Będzie to pierwszy samochód produkcyjny ze stajni Polestar. Ten drogowy Polestar wykorzystuje niektóre technologie z samochodu wyścigowego - specjalistyczne amortyzatory Öhlins, bardzo mocne hamulce i wysoko zestrojone podwozie.

S60 Polestar ma swój własny pakiet aerodynamiczny, który obejmuje przedni splitter, tylne skrzydło i dyfuzor i jest wynikiem szeroko zakrojonych testów w tunelu aerodynamicznym. Moc pochodzi z turbodoładowanego, sześciocylindrowego, trzylitrowego silnika o mocy 350 KM, który oddycha przez wyścigowy układ wydechowy. Sprint 0-62 zajmuje mniej niż pięć sekund, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Nie ma wzmianki o emisji spalin. Samochód ma nawet system kontroli startu. Jeśli kiedykolwiek pojawi się w Wielkiej Brytanii, powinno to zrobić wrażenie na firmach ubezpieczeniowych. Samochód stoi na 19-calowych felgach Polestar.

Kierowca wyścigowy firmy, Robert Dahlgren, był mocno zaangażowany w rozwój S60. Polestar spędził wiele godzin na autobahnach w Niemczech, cudownie gładkich asfaltowych drogach Hiszpanii, finansowanych przez UE, a nawet na mroźnych pustkowiach północnej Szwecji. Nie ma wzmianki o testach na brytyjskich drogach, co wydaje się być niedopatrzeniem. Każdy samochód, który może wytrzymać nasze nierówne drogi musi być wytrzymały i niezawodny.

W świecie motoryzacji zdominowanym przez oszczędność paliwa i ogólne obawy związane z ekologią miło jest widzieć, że Volvo inwestuje w samochód o dobrych osiągach - nawet jeśli w niewielkim stopniu. Jeśli ktoś słucha szwedzkiego giganta motoryzacyjnego, chcemy go tutaj, proszę. ASAP.

Warto przeczytać