Udostępnij
Hybrydowe kombi Suzuki zostało zaktualizowane na rok 2023 i jest lepsze niż kiedykolwiek...
Kiedy Swace został wprowadzony na rynek w 2021 roku, był to drugi owoc współpracy Suzuki i Toyoty. Pierwszym był Across (hybryda plug-in Toyoty RAV4).
Jak widać na zdjęciach, Swace to Toyota Corolla Touring Sports pod marką Suzuki, a obie pary są produkowane w fabryce japońskiego giganta w Burnaston w Derbyshire.
Dwa lata później Corolla i Swace zostały poddane łagodnej metamorfozie i modernizacji technicznej.
Odświeżenie Swace jest co najmniej subtelne. Przód ma lekko zmodyfikowany grill, dolny zderzak i reflektory, a także nowe tylne światła LED i zmieniony dolny tylny zderzak, który tworzy iluzję podwójnych wydechów.
Bardziej znaczące zmiany zaszły pod maską i pod względem technologicznym.
Tak jak poprzednio, Swace dzieli 1,8-litrowy benzynowy silnik hybrydowy z Corollą. Aktualizacje poprawiły jednak moc o 15% ze 118 KM do 138 KM, zmniejszając sprint 0-62 mil na godzinę do 9,4 sekundy, zachowując jednocześnie wysoką wydajność paliwową i emisyjną samochodu.
Co ważniejsze, wydaje się, że zwiększyło to zdolność Swace do jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym (tj. wyłączając silnik benzynowy podczas wybiegania, hamowania i podczas jazdy z niską prędkością).
Zielona ikona EV świeciła się na wyświetlaczu kierowcy znacznie bardziej, niż się spodziewałem, a kiedy już przyzwyczaisz się do systemu hybrydowego, poczujesz prawdziwy wysiłek, aby naładować go jak najwięcej poprzez hamowanie regeneracyjne.
Oficjalnie Swace jest w stanie osiągnąć imponujące 62,7 km / s, ale udało mi się uzyskać 71,5 km / s i osiągnąć średnią 54,5 km / s bez wysiłku, podczas gdy emisja CO2 wynosi zaledwie 102 g / km.
Dodatkowa moc jest zauważalna i zapewnia bardziej satysfakcjonującą jazdę. Jednak Swace jest nadal wyposażony w skrzynię biegów CVT, która zniechęca do bardziej dynamicznych przejażdżek, ponieważ obroty gwałtownie rosną, jeśli masz ciężką prawą stopę, tworząc tymczasowy hałas w kabinie.
Ale nie daj się zniechęcić. Najlepiej nadaje się do spokojnego stylu jazdy, ale nadal jest to bardzo sprytny i wydajny w pełni hybrydowy system, który płynnie przełącza się między silnikiem a energią elektryczną.
Swace prowadzi się również dobrze, z płynną jazdą i kontrolowanym przechyłem nadwozia w szybszych zakrętach. Ogólna przyczepność jest dobra, a układ kierowniczy jest lekki i precyzyjny.
Dostępne są również trzy tryby jazdy - Eco, Normal i Sport. Normalny zapewnia najlepszą równowagę między oszczędnością a osiągami, Eco jest najlepszy do jazdy po mieście, a Sport wyostrza reakcję przepustnicy na bardziej ryzykowne przejazdy.
Wewnątrz Swace oferuje przestrzeń dla pięciu osób z wystarczającą ilością miejsca na głowę i nogi dla osób o sześciu stopach z tyłu. Co więcej, bagażnik ma 596 litrów pojemności (z możliwością powiększenia do 1232 litrów po opuszczeniu tylnych siedzeń).
Jedynym minusem wnętrza jest to, że Swace jest wyposażony w 8,0-calowy system informacyjno-rozrywkowy Suzuki na konsoli środkowej. O ile nie podłączysz go do Apple CarPlay lub Android Auto za pośrednictwem smartfona, jest to tak naprawdę tylko radio / odtwarzacz audio, plus bardzo ograniczone informacje o pojeździe (tj. dane dotyczące podróży / ekonomii) i brak wbudowanej nawigacji satelitarnej.
Więcej informacji i funkcji można znaleźć na 7,0-calowym cyfrowym wyświetlaczu kierowcy za pośrednictwem wielofunkcyjnej kierownicy, ale było to nieco rozczarowujące.
Poza tym materiały i jakość wykonania są dobre, ale nie wyróżniają się niczym szczególnym.
Począwszy od 28 999 funtów, dostępne są teraz tylko dwa dobrze wyposażone poziomy wyposażenia - Motion i Ultra.
Podstawowy poziom Motion obejmuje podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę, tylną kamerę parkowania i dynamiczny tempomat radarowy.
Nowa klasa Ultra dodaje zaktualizowane reflektory projektorowe Bi-LED, asystenta bezpiecznego wyjazdu, inteligentne blokowanie drzwi, przednie i tylne czujniki odległości parkowania, monitor martwego pola, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, oświetlenie wnętrza i tacę konsoli środkowej z bezprzewodową ładowarką.
Ostatecznie jest to wyrównana walka pomiędzy Swace i Corollą Touring Sports. Suzuki jest nieco tańsze, ale Toyota wygrywa pod względem technologii informacyjno-rozrywkowej.
Oba modele mają standardową gwarancję producenta na 3 lata/60 000 mil, ale gwarancja Toyoty może zostać przedłużona do 10 lat/100 000 mil, jeśli samochód jest serwisowany u dealera Toyoty. To powiedziawszy, dealerzy Suzuki mają doskonałą reputację, jeśli chodzi o obsługę klienta. Tak więc, huśtawki i karuzele.
Werdykt: Eleganckie, bezpieczne, przestronne, ekonomiczne i łatwe w utrzymaniu, odświeżone Suzuki Swace zdecydowanie powinno znaleźć się na Twojej krótkiej liście, jeśli szukasz niedrogiego rodzinnego kombi.
Suzuki Cars UK
Warto przeczytać
- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Jeździmy najnowszą wersją popularnego rodzinnego crossovera Toyoty C-HR - i jest to duży, odważny krok naprzód... Gdyby samochód można...
Czytaj dalej- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Wraz z nadejściem zimy, CTEK, wiodąca globalna marka rozwiązań do ładowania pojazdów, ma kilka przydatnych porad dotyczących utrzymania...
Czytaj dalej