Renault Megane Sport Tourer zawsze było jednym z najprzystojniejszych bagażników na rynku - teraz jest jeszcze lepsze.
Samochody typu kombi już od jakiegoś czasu nie cieszą się popularnością - padły ofiarą szału na crossovery. Nie oznacza to jednak, że są już przeżytkiem, ponieważ wciąż jest wielu zwolenników ich wyglądu, prowadzenia jak w samochodzie i niskiej przestrzeni ładunkowej.
Renault Megane Sport Tourer czwartej generacji wygląda najlepiej z dotychczasowych, zwłaszcza teraz, gdy przeszedł drobną metamorfozę wewnątrz i na zewnątrz oraz wzbogacił się o nowy hybrydowy zespół napędowy typu plug-in.
Renault zdecydowało się na oznaczenie swoich hybryd jako "E-Tech", a Megane E-Tech dołącza do Captura E-Tech (hybryda typu plug-in) i Clio E-Tech, które nie wymagają podłączania do sieci i są tym, co inni producenci nazwaliby "hybrydą samoładującą".
Hybrydy typu plug-in (PHEV) są krokiem pomiędzy samochodami z silnikami spalinowymi a pojazdami w pełni elektrycznymi, a Megane jest tego dobrym przykładem.
Megane jest tego dobrym przykładem. Możesz pokonać nawet 30 mil na napędzie elektrycznym (więcej niż przeciętny dzienny dojazd do pracy w Wielkiej Brytanii), ale zawsze masz do dyspozycji silnik benzynowy na dłuższe trasy. Jeśli dodamy do tego niższą emisję spalin, większą oszczędność paliwa, niższy podatek VED (Vehicle Excise Duty) oraz niższy podatek od samochodów firmowych, to wszystko nabiera sensu.
Megane posiada czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, połączony z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną skrzynią biegów bez sprzęgła, inspirowaną modelem F1, o łącznej mocy 158 KM i momencie obrotowym 275 stóp sześciennych, co przekłada się na szybki czas 0-62 mph wynoszący 9,8 sekundy i prędkość maksymalną 107 mph.
Co ważniejsze dla niektórych, Renault twierdzi, że zużycie paliwa wynosi do 217,2 mpg, a emisja CO2 jest niska i wynosi 30g/km.
Ładowanie od zera do 100% trwa trzy godziny przy użyciu domowego gniazdka elektrycznego, a do wyboru są trzy tryby jazdy - Pure (jazda z zerową emisją czysto-elektryczną), MySense (zoptymalizowana jazda hybrydowa) i Sport (najbardziej responsywny z pełną mocą silnika i silnika elektrycznego).
Istnieje również funkcja "E-Save", która pomaga oszczędzać energię akumulatora (co najmniej 40%), dzięki czemu można przełączyć się na tryb w pełni elektryczny, gdy jest to wymagane na przykład do jazdy w centrach miast.
A jakby tego było mało, jest jeszcze tryb "B-Mode", który odzyskuje jak najwięcej energii z akumulatora samochodu, podkręcając hamowanie odzyskowe. Innymi słowy, spowalnia on samochód, gdy kierowca zwalnia pedał gazu, dzięki czemu pedał hamulca jest mniej aktywny.
Zmiany we wnętrzu i na zewnątrz obejmują nowe przednie i tylne zderzaki, w pełni LED-owe reflektory, dynamicznie "przewijające się" wskaźniki, 10-calowy cyfrowy wyświetlacz kierowcy oraz udoskonalony 9,3-calowy ekran dotykowy.
Dostępny jest pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę i systemów bezpieczeństwa, w tym system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, tylna kamera parkowania, system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) oraz system ostrzegania o martwym polu.
Wnętrze Megane Sport Tourer E-Tech jest atrakcyjne i rozsądnie rozplanowane, z klasą. Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla dorosłych pasażerów, podczas gdy przestrzeń bagażnika jest nieco mniejsza, ale nadal wynosi 447 litrów.
Megane Sports Tourer E-Tech oferuje przyjemnie wyrafinowaną i komfortową jazdę, a moment, w którym silnik benzynowy przejmuje kontrolę nad silnikiem elektrycznym (i odwrotnie) jest wystarczająco płynny, choć siedmiobiegowa skrzynia automatyczna nie jest najszybsza w pokonywaniu kolejnych biegów.
Samochód prowadzi się przyjemnie, a bardziej uduchowionym kierowcom spodoba się tryb Sport, ale hybrydy zazwyczaj budzą wewnętrznego Sknerusa, więc większość właścicieli Megane prawdopodobnie pozostanie przy domyślnym trybie MySense.
Na podstawie krótkiej niż zwykle jazdy testowej, nasze przewidywania dotyczące zużycia paliwa są w dużej mierze szacunkowe. W rzeczywistości (jak w przypadku wszystkich pojazdów typu PHEV), po wyczerpaniu akumulatorów podczas dłuższej podróży, gdy kierowca będzie polegał głównie na konwencjonalnym silniku benzynowym, Megane E-Tech prawdopodobnie osiągnie około 50 mil na godzinę.
Sports Tourer E-Tech jest w cenie od 30 685 funtów i jest objęty hojną gwarancją na pięć lat/100 000 mil. Jego najbliższym rywalem jest zapewne Kia Ceed Sportswagon PHEV. Oczywiście, Megane E-Tech w wersji hatchback jest dostępny, podobnie jak kombi.
Werdykt: Renault Megane Sport Tourer E-Tech jest mile widzianym dodatkiem do rosnącej listy praktycznych hybryd typu plug-in dostępnych na rynku. Płynny, łatwy w prowadzeniu i stylowy, Renault udało się za jednym zamachem zwiększyć jego atrakcyjność zarówno dla nabywców samochodów firmowych, jak i prywatnych kierowców.
Renault UK
Warto przeczytać
- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Jeździmy najnowszą wersją popularnego rodzinnego crossovera Toyoty C-HR - i jest to duży, odważny krok naprzód... Gdyby samochód można...
Czytaj dalej- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Wraz z nadejściem zimy, CTEK, wiodąca globalna marka rozwiązań do ładowania pojazdów, ma kilka przydatnych porad dotyczących utrzymania...
Czytaj dalej