Hyundai i20 nigdy nie miał łatwo, gdy konkurował z takimi modelami jak Ford Fiesta, Vauxhall Corsa i Volkswagen Polo w gorącym sektorze supermini.
Tak, zawsze był to rozsądny, niedrogi, praktyczny wybór z długą gwarancją, ale brakowało mu tego magicznego składnika.
Z uderzającym nowym wyglądem, bogatym wyposażeniem i silnikiem hybrydowym, całkowicie nowa trzecia generacja i20 jest jak dotąd najlepsza, ale czy uda jej się zająć pierwsze miejsce w klasie?
Dostępny tylko w wersji pięciodrzwiowej, jest nieco większy od swojego poprzednika (dłuższy i szerszy) i zdecydowanie bardziej atrakcyjny dzięki ostrym załamaniom, odważnym liniom i kontrastującemu dachowi.
Wewnątrz, kabina jest atrakcyjna i dobrze zaprojektowana, a także została wyposażona w parę ekranów cyfrowych (10,25 cala w wersjach Premium i Ultimate) - jeden przed kierowcą, a drugi w konsoli środkowej - z kompatybilnością z Apple CarPlay i Android Auto.
W ofercie jest tylko jeden silnik - 1,0-litrowy benzynowy turbo o mocy 99 KM współpracujący z 48-woltowym układem mild-hybrid, który zwiększa przyspieszenie i jest bardziej wydajny, ponieważ zbiera energię, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana podczas hamowania i zwalniania.
Nabywcy mogą wybierać pomiędzy nową, inteligentną, sześciobiegową skrzynią manualną, która według Hyundaia pozwala oszczędzać paliwo, a siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną.
Testowaliśmy tę pierwszą w samochodzie klasy średniej o specyfikacji Premium (gama i20 jest wyceniana od 18 800 funtów).
Zdolny do sprintu od 0-62mph w 10,4 sekundy i prędkości maksymalnej 118mph, na papierze, oszczędność paliwa jest 54,3mpg i emisji CO2 są tak niskie, jak 118g/km.
Po opracowaniu, że trzeba nacisnąć zarówno sprzęgło i hamulec, zanim zacznie, znajdziesz chętny silnik, który jest thrummy (jak większość jednostek trzycylindrowych), ale również wyrafinowane.
Manualna skrzynia biegów nie jest najzgrabniejsza, ale kombinacja układów napędowych działa dobrze, a zużycie paliwa na poziomie 45-50 mil na godzinę jest osiągalne w codziennej jeździe.
Mimo, że prowadzenie i20 jest twarde i brakuje mu zwinności takich rywali jak Fiesta, ma on dużą przyczepność, a układ kierowniczy jest lekki i precyzyjny.
Widoczność jest dobra, co ułatwia parkowanie i jazdę w mieście. Wszystkie modele są również wyposażone w tylne czujniki parkowania i kamerę cofania.
Kabina jest wygodna, a z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla dorosłych, podczas gdy bagażnik pomieści 352 litry bagażu (1 165 litrów po złożeniu tylnych siedzeń).
Jest dobrze poskładany, ale twarde plastiki zastosowane praktycznie w całej kabinie sprawiają, że sprawia wrażenie taniego, a szkoda, bo jest bogato wyposażony.
Poziom podstawowy SE Connect jest wyposażony w 8,0-calowy centralny ekran dotykowy i pakiet bezpieczeństwa Hyundai SmartSense, który obejmuje autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), asystenta utrzymania pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z przodu i ostrzeżenie o ograniczeniu prędkości.
Większy ekran o przekątnej 10,25 cala, reflektory LED, elektrycznie składane lusterka, szyba chroniąca prywatność, podgrzewane fotele przednie i kierownica.
System bezkluczykowego otwierania drzwi, monitorowanie martwego pola i system audio Bose należą do wyposażenia dodatkowego w wersji Ultimate.
Wreszcie, i20 oferuje spokój ducha - nie tylko dlatego, że Hyundai ma reputację niezawodnego, ale dlatego, że jest objęty hojną pięcioletnią gwarancją południowokoreańskiej firmy.
Werdykt: Całkowicie nowy Hyundai i20 mild-hybrid to solidny wszechstronny samochód, oferujący połączenie oszczędności i wydajności w stylowym, praktycznym, dobrze wyposażonym pakiecie. Chociaż nie jest to najwyższy poziom w klasie, jest to krok naprzód w stosunku do ustępującego modelu i zdecydowanie powinien znaleźć się na krótkiej liście supermini.
Więcej: http://amgszyby.pl
Warto przeczytać
- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Jeździmy najnowszą wersją popularnego rodzinnego crossovera Toyoty C-HR - i jest to duży, odważny krok naprzód... Gdyby samochód można...
Czytaj dalej- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Wraz z nadejściem zimy, CTEK, wiodąca globalna marka rozwiązań do ładowania pojazdów, ma kilka przydatnych porad dotyczących utrzymania...
Czytaj dalej