Share
To zawsze przyjemność powitać nową nazwę na brytyjskim rynku samochodowym, więc niech usłyszymy to dla pluszowej południowokoreańskiej marki Genesis.
Odnosząca już sukcesy w USA i Korei Południowej (ze 130.000 sprzedanych egzemplarzy w samym 2020 roku), luksusowa dywizja Hyundai (pomyśl o Lexusie/Toyocie) początkowo wprowadza na rynek europejski dwa samochody - GV80 SUV i G80 sedan.
Oba stoją przed trudnym zadaniem, zwłaszcza jeśli chodzi o kradzież sprzedaży od niemieckiej wielkiej trójki - BMW, Audi i Mercedes-Benz.
Poza konkurencyjną ceną, Genesis ma jeszcze kilka innych sztuczek w rękawie, aby skusić nabywców, przede wszystkim wyjątkowe doświadczenie zakupu, hojną gwarancję i pakiet opieki posprzedażnej VIP (o czym więcej później).
GV80 w rozmiarze BMW X5 będzie prawdopodobnie najlepiej sprzedającym się modelem Genesis, dopóki w ciągu najbliższych kilku lat nie pojawią się mniejsze, zelektryfikowane modele.
Dziwne, gdy większość nowych uruchomień są albo hybrydy lub w pełni elektryczny, GV80 jest tylko początkowo dostępny z wyborem 2,5 litra benzyny lub prostej szóstki 3,0 litrowy silnik wysokoprężny.
Zaczynając od 56,815 funtów, obie wersje mają napęd na cztery koła w standardzie i można wybrać pomiędzy siedmioma lub pięcioma miejscami.
GV80 z pewnością jest obecny na drodze, a jego koreańskie pochodzenie i amerykański urok są oczywiste. Ogromna chromowana krata, odważna plakietka ze skrzydłami i podwójne poziome reflektory LED przyciągają uwagę, a ogólny kształt jest klasycznym SUV-em.
Jest w tym nawet nuta Bentleya Bentayga, co nie jest niespodzianką, biorąc pod uwagę, że głównym projektantem Genesis jest Luc Donckerwolke, który wcześniej pracował przy desce kreślarskiej tej luksusowej marki.
Pięknie wykończone wnętrze jest równie imponujące dzięki mieszance wysokiej jakości materiałów, wygodnym fotelom i nowoczesnej technologii, w tym panoramicznemu 14,5-calowemu ekranowi dotykowemu infotainment, 13,3-calowemu cyfrowemu zestawowi wskaźników kierowcy i wyświetlaczowi head-up.
Testowaliśmy wersję z silnikiem wysokoprężnym o mocy 274 KM, połączonym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, skonfigurowaną jako przestronna pięcioosobowa kabina.
Z przodu jest miejsce jak w salonie, z tyłu dla trzech dorosłych osób, a bagażnik może pomieścić 735 litrów bagażu lub aż 2 152 litry po złożeniu tylnych siedzeń.
Naturalnie, z tyłu jest doskonały widok na drogę i powiedzmy, że jest raczej szybki niż szybki.
Dla zapisu, może sprint od 0-60mph w 7,3 sekundy, zużycie paliwa wynosi 33,1mpg, a emisja CO2 231g/km.
Zdajemy sobie sprawę z jego wielkości, zwłaszcza na węższych drogach krajowych, gdzie czuje się trochę jak w garści.
Kabina jest lekka, przestronna i dopracowana, i szybko staje się jasne, że została zaprojektowana jako bezwysiłkowy długodystansowy krążownik, być może bardziej z myślą o rynku amerykańskim.
Jazda po autostradach i drogach klasy A jest przyjemnie gładka, ale na mniejszych, bardziej szorstkich trasach nie jest już tak wyrafinowana.
Dzięki napędowi na wszystkie koła przyczepność i trakcja są imponujące, silnik reaguje odpowiednio, układ kierowniczy jest lekki i precyzyjny, a hamulce zapewniają wystarczającą siłę hamowania.
Bardziej zapaleni kierowcy mogą przełączyć się w tryb Sport i spróbować swoich sił na bardziej wymagających drogach, ale połączenie dużego obwodu i umiarkowanej kontroli nadwozia szybko przywróci Ci zmysły.
Jeśli jednak mieszkasz na wsi lub chcesz zachować kontrolę podczas ekstremalnych warunków pogodowych, ucieszy Cię wiadomość, że dostępny jest tryb Terrain, w którym można przełączać między trybami Mud, Sand i Snow.
Jak można się spodziewać, GV80 jest bogato wyposażony, nie tylko w zakresie bezpieczeństwa, gdzie uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP (pierwsza w swojej klasie centralna przednia poduszka powietrzna jest montowana w standardzie), a wśród udogodnień znajduje się aktywny tempomat i automatyczne hamowanie awaryjne z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów.
Tak więc, GV80 jest klasycznym, wyróżniającym się, wszechstronnym pakietem, ale to doświadczenie właścicielskie może wpłynąć na sprzedaż. Nie tylko jest prawdopodobne, że będzie tak niezawodny jak jego siostrzane marki, Hyundai i Kia, ale pięć lat / nieograniczony przebieg gwarancji jest kuszące zbyt.
Następnie jest przejrzysty proces zakupu. Nie ma salonów dealerskich. Zamiast tego odwiedzasz studio, w którym możesz wejść w interakcję z osobistym asystentem Genesis (GPA), który nie jest pod presją dokonania sprzedaży i jest zatrudniony bez prowizji.
Zakłada się, że GPA pozostanie bezpośrednim punktem kontaktowym przez cały okres posiadania samochodu, dostarczając samochody na jazdy próbne i zakupy, a także odbierając samochód do serwisu (zapewniając podobne do Genesis podczas nieobecności samochodu).
Pięcioletni plan opieki obejmuje również serwisowanie, pomoc drogową, samochód zastępczy, mapowanie i aktualizacje oprogramowania over-the-air.
Werdykt: Jeśli szukasz dużego, pluszowego nowego SUV-a, który wyróżnia się z tłumu, a także spokoju ducha i doskonałej obsługi klienta, rozważ całkowicie nowy Genesis GV80. Przestronny, bezpieczny, komfortowy i bogato wyposażony, jest to samochód, którym można podróżować bez wysiłku.
Genesis UK
Warto przeczytać
- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Jeździmy najnowszą wersją popularnego rodzinnego crossovera Toyoty C-HR - i jest to duży, odważny krok naprzód... Gdyby samochód można...
Czytaj dalej- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Wraz z nadejściem zimy, CTEK, wiodąca globalna marka rozwiązań do ładowania pojazdów, ma kilka przydatnych porad dotyczących utrzymania...
Czytaj dalej