Share

  • Facebook
  • Twitter

Testujemy na drodze zupełnie nową Skodę Fabię hatchback - imponujący samochód, który wstrząsa sektorem supermini....

Najnowsza Skoda Fabia to po prostu jeden z najlepszych małych hatchbacków na rynku. Stanowi alternatywę dla wszechobecnego Forda Fiesty i Vauxhalla Corsy, jest fantastycznym, wszechstronnym zestawem.

Oczywiście, żaden samochód nie jest idealny, a Fabia czwartej generacji nie jest wyjątkiem. Na przykład, jest to zakres tylko benzyna, bez wyboru hybrydowego. W dzisiejszych czasach wydaje się to dziwne, aby jechać i hamować, a nie zbierać energię, która w przeciwnym razie zostanie utracona.

Jednak nie każdy jest gotowy, aby przejść hybrydowy lub w pełni elektryczny, a wiele osób nie może sobie pozwolić na dodatkowe koszty z góry lub zamontować ładowarkę do domu, więc na razie konwencjonalne ICE (Internal Combustion Engine) samochody są nadal najbardziej popularną opcją nowego samochodu.

Oferowana jest tylko jako pięciodrzwiowy hatchback (tym razem nie ma wersji kombi), występuje w fajnych kolorach (zwłaszcza Phoenix Orange i Race Blue), a na szczycie gamy znajduje się sportowa wersja Monte Carlo.

Fabia jest dłuższa niż jej poprzedniczka, a bagażnik (zwiększony o 50 litrów do 380 litrów) jest podobno największy spośród wszystkich supermini dostępnych obecnie w sprzedaży.

Jej bardziej dojrzały, aerodynamiczny design zbliża ją do innych nowszych modeli Skody, w tym Octavii i Scali,

W cenie od 17 800 funtów można wybrać 1,0-litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy o trzech mocach (64, 94 lub 108 KM) lub 1,5-litrowy, czterocylindrowy (148 KM) dostępny we flagowym Monte Carlo.

Dwa podstawowe modele 1.0-litrowe wyposażone są w pięciobiegową manualną skrzynię biegów, natomiast mocniejsza wersja otrzymuje sześciobiegową, choć można również wybrać siedmiobiegowy automat DSG.

Testowaliśmy 1,0-litrową wersję o największej mocy połączoną z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Osiąga do 50,7 mil na godzinę, emisja CO2 jest tak niska jak 126g/km, podczas gdy 0-62mph zajmuje 9,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 126mph.

Wewnątrz jest atrakcyjny, dobrze zbudowany i oferuje dużo miejsca. Z przodu znajduje się duży centralny, pływający ekran dotykowy (dostępne są trzy rozmiary, w zależności od tego, ile wydasz) z przejrzystą grafiką. Jest również dobrze wyposażony, choć ponownie, dostajesz to, za co płacisz.

Jest również wyposażony w systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, dzięki czemu uzyskał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP (z tyłu znajdują się trzy oddzielne punkty mocowania ISOFIX, a także opcja górnego i dolnego mocowania dla przedniego fotela pasażera).

Łatwo jest znaleźć wygodną pozycję za kierownicą i chociaż z tyłu jest więcej miejsca, wyżsi pasażerowie mogą mieć problemy z miejscem na nogi. Jednak ogólnie rzecz biorąc, jest on doskonale zapakowany. z dużą ilością mniejszych schowków.

Jak już wspomnieliśmy, bagażnik jest ogromny jak na samochód tej wielkości. W rzeczywistości, jest porównywalny z niektórymi pojazdami w klasie Ford Focus powyżej.

Na drodze jest to zaskakująco wyrafinowane doświadczenie, które zostało zaprojektowane bardziej dla komfortu niż wydajności.

Mimo to, jest to mały silnik o dużej mocy i wydaje się szybszy niż sugerują to oficjalne dane. Dynamiczni kierowcy nadal mogą się dobrze bawić w Fabii, ponieważ dobrze się prowadzi i ma dużą przyczepność przedniej części nadwozia, a przechyły nadwozia są utrzymywane w ryzach.

Układ kierowniczy jest lekki i łatwo się nim jeździ po mieście, ale jest to także dobry samochód terenowy. Skrzynia DSG działa wystarczająco dobrze, ale może być nieco niezdecydowana w zmianie biegów, jeśli się spieszysz. Skoda spodziewa się, że większość nabywców zdecyduje się na sześciobiegową skrzynię manualną.

Osiągnęliśmy magiczne 50mpg na długiej trasie z mieszanymi drogami, więc prowadzona rozsądnie Fabia wynagrodzi Cię niższymi kosztami eksploatacji.

Dodajmy do tego ciężko wypracowaną reputację Skody w zakresie niezawodności, a nowa Fabia znajdzie się wśród najlepszych z nich, nawet jeśli nie ma ani odrobiny elektryfikacji.

Werdykt: Nowa Skoda Fabia to świetny mały samochód. Atrakcyjny, niedrogi, oferujący mnóstwo miejsca, komfortu i technologii pokładowej, jest przyjemny, łatwy w prowadzeniu i warty jazdy próbnej.

Skoda UK

Warto przeczytać