Share

  • Facebook
  • Twitter

Czy ten sportowy mały samochód to tylko cukierek dla oka?

Najnowszy Peugeot 208 to jeden z najlepszych superminisów na rynku, który zdobył wiele nagród, w tym upragniony tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2020.

Oferowany zarówno z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, jak i jako pojazd w 100% elektryczny, jest doskonałym połączeniem stylu, technologii, ekonomii i jakości wykonania.

Testowaliśmy 208 w specyfikacji GT, która jest bardzo dobrze wyposażona, plasując się tuż poniżej topowej wersji GT Premium.

Standardowo jest wyposażony w 17-calowe felgi, czarne poszerzenia nadkoli i obwódki okien, przyciemniony przedni grill oraz w pełni LED-owe reflektory ze światłami Smartbeam.

Inne elementy wyposażenia obejmują duży, 10-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego z nawigacją satelitarną i aktualizacjami informacji o ruchu drogowym TomTom Live, fotel pasażera z regulacją wysokości, oświetlenie wnętrza, system monitorowania martwego pola i kamerę cofania o 180 stopni,

W cenie od 24 810 funtów, napędzany najmocniejszą wersją 1,2-litrowego silnika benzynowego turbo (129 KM), nasz samochód był w przyciągającym wzrok kolorze Faro Yellow.

Napędzany na przednie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, może pokonać trasę 0-62mph w 8,7 sekundy i osiąga prędkość 129mph. Zużycie paliwa wynosi do 51,9 miligramów na godzinę, a emisja CO2 122 g/km.

Nie trzeba dodawać, że 208 GT robi wrażenie, a charakterystyczna sygnatura świetlna, którą dzieli z rodzeństwem, nigdy nie przestaje zachwycać (wzór zębów z przodu i efekt pazurów z tyłu).

We wnętrzu panuje atmosfera klasy premium, a centralne miejsce zajmuje cyfrowy system 3D i-Cockpit. Jednak jeśli jesteś nowy w gamie Peugeot, to małe koło kierownicy / wysoko zamontowane pokrętła przyciągną Twój wzrok. Przyzwyczaisz się do tego. Obietnica.

208 GT jest przyjemny w prowadzeniu, choć bardziej jako ciepły niż gorący hatch. Jego mocny, trzycylindrowy silnik jest dynamiczny, a jeszcze bardziej, gdy przełączysz tryb Eco lub Normal na Sport, który poprawia osiągi.

Jest lekki i zwinny, i choć nie jest obdarzony wiodącym w klasie prowadzeniem, dobrze radzi sobie na bardziej wymagających drogach krajowych, a przechyły nadwozia są utrzymywane w ryzach. Jazda jest komfortowa, a sportowe fotele zapewniają wsparcie, podczas gdy kabina jest ogólnie dopracowana.

Układ kierowniczy jest precyzyjny, ma dużą przyczepność i daje poczucie stabilności na autostradzie, a ośmiobiegowa skrzynia automatyczna działa płynnie - idealnie nadaje się do jazdy po mieście w trybie stop-start.

Jednak 208-ka zdobywa tylko przeciętne punkty za praktyczność. Z przodu jest w porządku, ale przestrzeń dla pasażerów z tyłu jest bardziej ograniczona, a pojemność bagażnika wynosi 311 litrów (zwiększa się do 1106 litrów po odwróceniu tylnych siedzeń).

Werdykt: Przystojny, dobrze wyposażony i przyjemny w prowadzeniu, Peugeot 208 GT to sportowe supermini z odrobiną klasy. Nie spodziewaj się tylko GTI.

Warto przeczytać