Samochody Volvo zawsze cieszyły się reputacją niezawodnych, ale ostatnio w bazie szwedzkiego producenta w Göteborgu niewiele się działo. Może to być spowodowane chwiejną naturą przemysłu motoryzacyjnego i faktem, że przez ostatnią dekadę Volvo znajdowało się w stanie zmian własnościowych. Teraz, dzięki nowym właścicielom z Chin - Geely Holding Group - sprawy zaczynają iść naprzód, a przyszłość marki wygląda obiecująco.
Odnosi się wrażenie, że Volvo zostało w pewnym stopniu pozostawione w tyle przez innych producentów i wygląda na to, że mają tego trochę dość. Na przykład, prawdopodobnie uważają, że BMW ma ostatnio zbyt duży udział w sektorze średnich hatchbacków i w konsekwencji wprowadzili na rynek bardzo udany model V40 jako odpowiedź. Jest to prawdopodobnie najbezpieczniejszy samochód na drogach.
Nie poprzestając na laurach, firma ogłosiła na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Detroit, że ma znaczące plany dotyczące całej gamy swoich modeli. Najnowszym planem jest odnowienie ośmiu z obecnej gamy modeli i wprowadzenie następcy dla wysoko cenionego, ale starzejącego się XC90 w 2014 roku. Najwyraźniej ten nowy duży 4 × 4 będzie wykorzystywał "skalowalną architekturę platformy" Volvo, która, zgodnie z innymi producentami samochodów, jest ich opłacalnym rozwiązaniem dla różnych modeli dzielących tę samą platformę bazową.
Ten krok naprzód jest bez wątpienia spowodowany spadkiem sprzedaży o 6.1% w ubiegłym roku. Nie odbija się to tak bardzo na produktach, jak na obecnych kłopotach gospodarczych, które odczuwają wszyscy producenci samochodów. Volvo planuje odwrócić ten trend poprzez modernizację całej gamy. Wszystkie modele S60/V60/V70 zostaną w tym roku odświeżone stylistycznie. Pojawią się w nich również nowe silniki, czyli obszar, w który firma mądrze zainwestowała wiele pieniędzy na badania i rozwój.
Plan zakłada, że cała linia jednostek napędowych będzie składać się z czterech cylindrów. W połączeniu z najnowszą technologią silnikową, hybrydową i elektryczną zaowocowało to poprawą zużycia paliwa i osiągów. Pomimo faktu, że samochody elektryczne nie do końca przyciągnęły uwagę opinii publicznej, hybrydy z pewnością to zrobiły. Volvo sprzedało cały pierwszy tysiąc egzemplarzy modelu V60 plug-in hybrid i w konsekwencji zwiększyło produkcję do sześciu tysięcy sztuk do 2014 roku.
W ubiegłym roku SUV XC60 był najlepiej sprzedającym się samochodem firmy. Dzięki tym nowym ulepszeniom i wprowadzeniu doskonałego V40, Volvo powinno zdecydowanie powrócić do świadomości płacących klientów jako marka, która jest nie tylko bezpieczna i niezawodna, ale także nowoczesna i zaawansowana technologicznie.
Warto przeczytać
- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Jeździmy najnowszą wersją popularnego rodzinnego crossovera Toyoty C-HR - i jest to duży, odważny krok naprzód... Gdyby samochód można...
Czytaj dalej- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Wraz z nadejściem zimy, CTEK, wiodąca globalna marka rozwiązań do ładowania pojazdów, ma kilka przydatnych porad dotyczących utrzymania...
Czytaj dalej