Udostępnij Facebook Twitter

General Motors, nie chcąc pozostać w tyle za amerykańskimi rywalami Forda w walce o łączność, zamierza wypróbować system, który da klientom możliwość aktualizowania ich stron na Facebooku, gdy są w drodze.

Jeszcze w tym miesiącu rozpocznie się kampania reklamowa systemu OnStar. Współpracując z Google.inc, firma stworzyła system, który wykorzystując polecenia głosowe w smartfonach, umożliwia kierowcom pobieranie map i wskazówek dojazdu na konsolę OnStar.

Za pośrednictwem OnStar wprowadzono już aplikację mobilną, która pozwala kierowcom odblokować i uruchomić samochód, ale jest to wyraźny znak, że General Motors stara się zrozumieć potrzeby młodszej niszy rynkowej. Usługi Facebook i SMS są obecnie w fazie eksperymentalnej, ale jest nadzieja, że wkrótce będą dostępne dla abonentów na zasadzie rocznej opłaty.

Aplikacja Facebooka pozwoli fanom sieci społecznościowej na aktualizowanie swojego statusu poprzez mówienie w trakcie jazdy i odczytywanie pojawiających się aktualizacji wiadomości. Smartfony będą mogły łączyć się z OnStar przez Bluetooth i odczytywać przychodzące wiadomości tekstowe. Pozwala to klientom odpowiedzieć na jedną z czterech zaprogramowanych opcji dostępnych za pomocą przycisków na kierownicy.

Usługa OnStar firmy General Motor była początkowo uważana za rewolucyjną, gdy pojawiła się po raz pierwszy w 1996 r. i była pomyślana jako urządzenie zapobiegające kradzieży i zapewniające bezpieczeństwo pojazdów. Jednak od tego czasu firma pozostała w tyle w wyścigu o wprowadzenie nowych technologii mobilnych i programów rozrywkowych.

Marki GM - Vauxhall i Chevrolet - mają nadzieję, że nowe urządzenia znajdą się wkrótce w ich nowych modelach i wypełnią lukę po konsolach Sync Forda. Program Sync pojawił się w 2007 r. i umożliwia klientom podłączenie telefonów komórkowych w celu prowadzenia rozmów telefonicznych, odtwarzaczy muzyki i innych urządzeń podłączanych do gniazdek, dzięki czemu są one aktywowane głosem.

Warto przeczytać