Share

  • Facebook
  • Twitter

Całkowicie nowy, całkowicie elektryczny Mustang Mach-E to wielka sprawa dla Forda.

Blue Oval może spóźnić się na imprezę EV, ale ten SUV jest wart czekania dzięki połączeniu stylu, wydajności, zaangażowania kierowcy i praktyczności.

Mach-E, którego cena zaczyna się od 41 330 funtów i wzrasta do 67 225 funtów, dostępny jest z napędem na tylne lub wszystkie koła, a dwa różne rozmiary baterii zapewniają zasięg do 379 mil.

I choć jego plakietka "pony" i wyrzeźbiony kształt są ukłonem w stronę kultowego Mustanga Forda, podobieństwa na tym się kończą, ponieważ ten EV muscle car jest gładki, cichy i emituje zero spalin.

Wybór modelu Mach-E będzie zależał od Twoich priorytetów. Extended Range z napędem na tylne koła ma najdłuższy zasięg (379 mil), a najszybsza jest wersja GT (0-62mph w 3,7 sekundy).

Testowałem Mach-E AWD Extended Range (prawdopodobnie najlepszy wszechstronny samochód w ofercie), który konkuruje ze wszystkim, od Volkswagena ID.4 i Skody Enyaq do Jaguara I-Pace i Audi e-tron.

Zasilany przez duży pakiet baterii 88kWh i parę silników elektrycznych (po jednym na każdej osi), dostarcza 346bhp i 580Nm, pozwalając na imponujący czas 0-62mph wynoszący 5,1 sekundy.

Zasięg tego modelu wynosi oficjalnie do 355 mil, ale w codziennej jeździe 300 jest osiągalne, podczas gdy typowe ładowanie 10-80% może być osiągnięte w zaledwie 45 minut za pomocą szybkiej ładowarki 150kW DC.

Aby spojrzeć na to w inny sposób, to jest możliwe, aby dodać 73 mil w 10 minut, choć wielu właścicieli będzie po prostu podłączyć się z domu i naładować w nocy.

Znalazłem przebieg pokryte dopasowane wskazany zakres dobrze w codziennej jazdy, choć wyraźnie mile pozostały zajmie hit w zimie i jeśli w pełni wykorzystać wydajność dostępne.

Naturalnie, Mach-E przyspieszenie jest natychmiastowe i szybkie, a nie tak niepotrzebnie gutrenching jak niektórzy rywale elektrycznych.

Użytkownik może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Active, Whisper i Untamed. Active to ustawienie domyślne, Whisper to "najbardziej relaksujący sposób na cieszenie się Mustangiem Mach-E", a Untamed uwalnia samochód, wyostrzając układ kierowniczy, poprawiając reakcję przepustnicy i zwiększając sztuczny hałas silnika wewnątrz.

Pomimo swojej dwutonowej masy, Mach-E jest zaskakująco zwrotny na bardziej wymagających drogach, zapewniając pewien stopień zaangażowania kierowcy, którego często brakuje w sektorze pojazdów elektrycznych.

Kontrola nad ciałem jest imponująca, dzięki stosunkowo twardemu zawieszeniu, co oznacza, że Mach-E pozostaje płaski na szybszych zakrętach. Trakcja jest znakomita, podobnie jak przyczepność, a układ kierowniczy jest szybki, czego można się spodziewać po szybkim Fordzie.

Hamulce są mocne i bardziej progresywne niż w innych modelach, co jest słabym punktem wielu pojazdów elektrycznych.

Technologia nie pozwoliła jednak na całkowitą sanację wrażeń z jazdy, ponieważ nawet w wersji z napędem na wszystkie koła można sprawić, by tył wysiadł.

Niezależnie od tego, czy zgadzasz się z decyzją Forda, aby reklamować tego SUV-a jako Mustanga, czy też nie, nie da się ukryć, że muskularna stylizacja jest charakterystyczna i jest w niej wystarczająco dużo elementów, aby uzasadnić porównanie z ikoną motoryzacji.

Charakterystyczne elementy to długa, potężna maska silnika, tylne skosy, wyraziste reflektory i charakterystyczne trójramienne światła tylne.

Projektantom Mach-E należy się również pochwała za pewność siebie i pójście własną drogą w niektórych obszarach. Na przykład, klamki drzwi nie wyskakują. W rzeczywistości nie ma żadnych klamek. Zamiast tego, należy nacisnąć przycisk na słupkach B lub C i pociągnąć za opływowy "E-Latch".

We wnętrzu znajduje się 15,5-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego w układzie pionowym na konsoli środkowej oraz mniejszy, 10,2-calowy ekran cyfrowy za kierownicą, na którym wyświetlane są podstawowe informacje dotyczące jazdy, takie jak prędkość, poziom naładowania akumulatora i pozostały zasięg.

Poza ekranami, w kabinie panuje znajoma atmosfera Forda, więc choć jest to przyjemne i wygodne miejsce, nie ma w sobie tej klasy, co niektórzy konkurenci.

W kabinie jest wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych osób, a pojemność bagażnika wynosi 410 litrów (po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do 1420 litrów). Przedni bagażnik (frunk) ma kolejne 81 litrów, choć w praktyce jest to najlepsze miejsce do przechowywania kabla do ładowania.

Podsumowując, Mach-E jest imponującym dodatkiem do sceny elektrycznych SUV-ów. I szczerze mówiąc, kiedy twój największy żal jest subiektywny (nie mogłem znaleźć wygodnego miejsca, aby oprzeć lewą stopę), jest to dobrze wykonana praca.

Werdykt: Pierwszy pełnoprawny samochód elektryczny Forda wart był oczekiwania. Dzięki połączeniu atrakcyjnego wyglądu, dynamiki jazdy, praktyczności i dużego zasięgu, Mustang Mach-E jest jednym z najbardziej udanych samochodów elektrycznych w sektorze crossoverów. Czasami modnie jest spóźnić się na imprezę.

Ford UK

Warto przeczytać