Udział Facebook Twitter

Audi dołączyło do debaty na temat samochodów elektrycznych, produkując nową hybrydę Audi A1, która będzie napędzana przez projekt e-tron. Superminis będzie wyposażony w silnik elektryczny zdolny do generowania 101 KM energii, co daje samochodowi prędkość maksymalną 81 mil na godzinę i zasięg 30 mil. Audi A1 są również wyposażone w standardowy silnik benzynowy, który może być następnie wykorzystywany do napędzania samochodu i ładowania akumulatorów, dając samochodowi efektywny zasięg 155 mil w cyklu mieszanym, przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 45 g/km.

Audi produkuje 20 nadających się do jazdy po drogach samochodów A1, które będą testowane na ulicach Monachium w ramach projektu obejmującego krajową spółkę energetyczną E.ON, lokalną spółkę komunalną Stadwerke Munchen i Uniwersytet Techniczny w Monachium.

20 samochodów będzie również wyposażonych w smartfony z aplikacjami monitorującymi samochód i zbierającymi informacje o tym, jak Audi A1 jest używane. Uczestnicy będą również podawać informacje o wszelkich innych formach transportu, takich jak rower, autobus, pociąg lub chodzenie pieszo. Dane te zostaną następnie przeanalizowane przez uniwersytet w ramach badań nad transportem.

Niemiecki rząd wsparł projekt i przeznaczył na niego dziesięć milionów euro. Audi oświadczyło, że ich celem jest stworzenie realistycznej cenowo i realnej alternatywy dla konwencjonalnie napędzanego silnika.

Rupert Stadler, szef Audi, stwierdził, że projekt nie polega tylko na produkcji samochodu elektrycznego, ale na uwzględnieniu całego procesu transportu i ma nadzieję, że próba pozwoli im lepiej zrozumieć zachowania i oczekiwania klientów zarówno w samochodzie, jak i poza nim.

Warto przeczytać