Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter

Po dwóch latach od pierwszej blokady dróg w Wielkiej Brytanii nowe badania ujawniły, że jedna trzecia kierowców ceni swój samochód bardziej niż przed pandemią.

Ten wzrost nastrojów pro-samochodowych następuje nawet wtedy, gdy 76% kierowców deklaruje, że jeździ mniej do pracy lub w celach rekreacyjnych niż przed kryzysem.

Kluczem do popularności posiadania samochodu jest wolność i niezależność, które plasują się znacznie wyżej niż takie czynniki jak wygoda, praktyczność czy nawet chęć zachowania dystansu społecznego poprzez unikanie transportu publicznego.

Według badania przeprowadzonego przez Auto Express - najbardziej poczytny brytyjski tygodnik motoryzacyjny - status posiadania własnego samochodu został oceniony jako najmniej ważny aspekt posiadania samochodu, plasując się nawet poniżej korzyści płynących z większej prywatności niż w transporcie publicznym.

"Kluczowe spostrzeżenie jest takie, że Brytyjczycy mają trwałą emocjonalną więź z naszymi samochodami" - powiedział Steve Fowler, redaktor naczelny Auto Express.

"Na przykład, nasze badania pokazują, że aż 84% ludzi lubi prowadzić samochód i że najbardziej cenią sobie poczucie wolności i niezależności, kiedy wsiadają za kierownicę, a nie tylko wygodę i praktyczność, jakie daje posiadanie samochodu.

"Nasze wyniki to dobra wiadomość dla branży motoryzacyjnej, która ciężko pracuje nad odbudową po zakłóceniach w łańcuchach dostaw i w życiu swoich klientów. Z pewnością ucieszy ich wiadomość, że znaczna liczba osób kocha dziś swoje samochody jeszcze bardziej, nawet jeśli mniej z nich korzysta."

Warto przeczytać