Udostępnij
Po dwóch latach od pierwszej blokady dróg w Wielkiej Brytanii nowe badania ujawniły, że jedna trzecia kierowców ceni swój samochód bardziej niż przed pandemią.
Ten wzrost nastrojów pro-samochodowych następuje nawet wtedy, gdy 76% kierowców deklaruje, że jeździ mniej do pracy lub w celach rekreacyjnych niż przed kryzysem.
Kluczem do popularności posiadania samochodu jest wolność i niezależność, które plasują się znacznie wyżej niż takie czynniki jak wygoda, praktyczność czy nawet chęć zachowania dystansu społecznego poprzez unikanie transportu publicznego.
Według badania przeprowadzonego przez Auto Express - najbardziej poczytny brytyjski tygodnik motoryzacyjny - status posiadania własnego samochodu został oceniony jako najmniej ważny aspekt posiadania samochodu, plasując się nawet poniżej korzyści płynących z większej prywatności niż w transporcie publicznym.
"Kluczowe spostrzeżenie jest takie, że Brytyjczycy mają trwałą emocjonalną więź z naszymi samochodami" - powiedział Steve Fowler, redaktor naczelny Auto Express.
"Na przykład, nasze badania pokazują, że aż 84% ludzi lubi prowadzić samochód i że najbardziej cenią sobie poczucie wolności i niezależności, kiedy wsiadają za kierownicę, a nie tylko wygodę i praktyczność, jakie daje posiadanie samochodu.
"Nasze wyniki to dobra wiadomość dla branży motoryzacyjnej, która ciężko pracuje nad odbudową po zakłóceniach w łańcuchach dostaw i w życiu swoich klientów. Z pewnością ucieszy ich wiadomość, że znaczna liczba osób kocha dziś swoje samochody jeszcze bardziej, nawet jeśli mniej z nich korzysta."
Warto przeczytać
- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Jeździmy najnowszą wersją popularnego rodzinnego crossovera Toyoty C-HR - i jest to duży, odważny krok naprzód... Gdyby samochód można...
Czytaj dalej- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Wraz z nadejściem zimy, CTEK, wiodąca globalna marka rozwiązań do ładowania pojazdów, ma kilka przydatnych porad dotyczących utrzymania...
Czytaj dalej