Share
Imponująca hybrydowa wersja plug-in popularnej serii 3 BMW jest jednym z największych sukcesów sprzedażowych roku 2021.
Dzięki oficjalnie podawanej emisji CO2 na poziomie zaledwie 37g/km, model 330e jest szczególnie atrakcyjny dla kierowców samochodów firmowych, którzy chcą znacznie zaoszczędzić na podatkach.
Ma on również sens dla kierowców prywatnych, którzy nie są jeszcze gotowi na przejście na pojazd w pełni elektryczny (EV), ale chcą zanurzyć palce w przyszłości w hybrydzie typu plug-in premium (PHEV).
Dzięki zasięgowi elektrycznemu do 37 mil, samochód ten poradzi sobie z krótkimi dojazdami do pracy na samym zasilaniu akumulatorowym, ale długie podróże również nie stanowią problemu (zasięg 372 mil) dzięki silnikowi benzynowemu. Tak więc, jak wszystkie pojazdy PHEV, oferuje on to, co najlepsze z obu światów.
BMW 330e łączy 2,0-litrowy silnik czterocylindrowy (181 KM) z silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatora litowo-jonowego, co daje łącznie moc 249 KM (lub 289 KM w krótkich zrywach dzięki nowej funkcji "Xtraboost" ukrytej w trybie jazdy Sport).
Decydując się na model z napędem na tylne koła, prędkość 0-62 mph osiągniemy w 6,1 sekundy, natomiast wersja z napędem na cztery koła xDrive jest o 0,2 sekundy szybsza. Tak czy inaczej, prędkość maksymalna wynosi 143 mph.
W cenie od 39 125 funtów, dostępny jako sedan lub kombi (Touring w języku BMW), model 330e dostępny jest w wersjach SE, Sport i M Sport.
Oprócz kilku dodatkowych funkcji w systemie informacyjno-rozrywkowym, oznaczenia "330e" i dodatkowej klapki "fuel" na przednim błotniku, jedynym wyróżnikiem PHEV jest wielkość bagażnika, który zmniejszył się z 480 litrów do 375 litrów (dzięki akumulatorowi umieszczonemu pod tylnymi siedzeniami) oraz przyciski hybrydowe/elektryczne obok dźwigni zmiany biegów.
Ładowanie akumulatora do 80% zajmuje 2,4 godziny przy użyciu domowego gniazdka o mocy 3,7 kW lub 5,5 godziny przy użyciu domowej wtyczki trzypunktowej.
Jeśli chcesz podróżować niemal bezgłośnie i bez emisji spalin, wybierz tryb elektryczny, unikaj ostrego przyspieszania i nie przekraczaj prędkości 68 mil na godzinę.
A jeśli zabraknie Ci energii w akumulatorze lub po prostu będziesz miał ochotę na przejażdżkę, przejście z trybu elektrycznego na benzynowy jest bezproblemowe.
Jak większość BMW, model 330e oferuje wrażenia z jazdy skoncentrowane na kierowcy. Nie tylko dostarczanie mocy jest czułe, ale pomimo ponad 200 kg więcej w porównaniu do rodzeństwa z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, samochód prowadzi się tak, jak tego oczekujemy od tej kompaktowej supergwiazdy.
W rzeczywistości, bardziej uduchowieni kierowcy z przyjemnością stawią czoła bardziej wymagającym drogom wiejskim w trybie Sport, ponieważ 330e może pochwalić się fantastyczną kontrolą nadwozia i doskonałą zwinnością.
Trakcja również jest imponująca, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na BMW xDrive, a hamulce (które tak często są rozczarowaniem w samochodach typu PHEV) są progresywne i skuteczne.
Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów ZF działa sprawnie jak zawsze, a układ kierowniczy jest szybki, przewidywalny i dobrze wyważony,
We wnętrzu kabina to klasyczne BMW - bardziej biznesowa niż krzykliwa - z mieszanką materiałów najwyższej jakości, połączonych z idealną pozycją za kierownicą.
Najnowsza wersja systemu iDrive pozostaje jednym z najlepszych samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych na rynku i jest wyświetlana na 10,25-calowym ekranie ładnie wkomponowanym w deskę rozdzielczą.
W teorii, 330e jest w stanie osiągnąć 176-201mpg, ale rzeczywistość jest taka, że 50-60mpg + jest osiągalne podczas mieszanej jazdy, jeśli utrzymasz baterię naładowaną przez noc i można powstrzymać się na drodze.
Jeśli jednak Twoja jazda polega na krótkich dojazdach do pracy, wizyty na stacji benzynowej staną się rzadkimi okazjami, ponieważ większość czasu spędzisz w trybie EV.
Szczerze mówiąc, trudno jest krytykować 330e, ponieważ jest to niemal idealne wcielenie PHEV. Nawet jeśli skromna przestrzeń bagażnika w wersji sedan stanowi problem, można zdecydować się na wersję Touring, a choć czterocylindrowy silnik jest nieco szorstki przy mocnym wciśnięciu, ogólne dopracowanie samochodu jest doskonałe.
Werdykt: BMW 330e Plug-in Hybrid to klasa sama w sobie - zwycięskie połączenie eleganckiego wyglądu, wydajności, dynamiki jazdy i niskich kosztów eksploatacji.
Warto przeczytać
- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Jeździmy najnowszą wersją popularnego rodzinnego crossovera Toyoty C-HR - i jest to duży, odważny krok naprzód... Gdyby samochód można...
Czytaj dalej- 12 stycznia 2024
Udostępnij Facebook Twitter Wraz z nadejściem zimy, CTEK, wiodąca globalna marka rozwiązań do ładowania pojazdów, ma kilka przydatnych porad dotyczących utrzymania...
Czytaj dalej