Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter

Wraz z nadejściem zimy, CTEK, wiodąca globalna marka rozwiązań do ładowania pojazdów, ma kilka przydatnych porad dotyczących utrzymania akumulatora w jak najlepszym stanie, aby zapewnić bezproblemową jazdę tej zimy.

W niskich temperaturach akumulator musi pracować znacznie ciężej, a alternator może ładować go tylko do około 60% swojej pojemności. Może to oznaczać, że silnik zużywa do 5-10 dodatkowych koni mechanicznych i spala więcej paliwa. Tak więc, nie tylko akumulator ma zbyt niską wydajność, ale może to również prowadzić do kosztownej awarii.

Mark Poole, kierownik sprzedaży w CTEK, mówi, że regularne ładowanie za pomocą niezawodnej, wydajnej ładowarki akumulatorów jest niezbędne w miesiącach zimowych.

"Jest to szczególnie ważne, ponieważ letnie upały mogły obciążyć akumulator, co może nie być widoczne aż do nadejścia chłodniejszej pogody, kiedy będziesz potrzebować więcej mocy, aby uruchomić pojazd. Jednak regularne ładowanie nie tylko utrzyma akumulator w najlepszej kondycji, zmniejszając prawdopodobieństwo awarii, ale może również zaoszczędzić pieniądze, wydłużając żywotność akumulatora nawet trzykrotnie, więc jest to naprawdę mądry wybór dla beztroskiej jazdy zimą.

"Kierowcy muszą mieć świadomość, że niskie temperatury mogą mieć niekorzystny wpływ na akumulatory samochodowe. Akumulator może stracić nawet 35% wydajności, gdy temperatura spadnie poniżej zera, a nawet 50%, jeśli temperatura spadnie poniżej tego poziomu. Kierowcy powinni zwracać uwagę na wszelkie oznaki zmian - takie jak sposób uruchamiania samochodu lub ogólne działanie układu elektrycznego, ponieważ mogą one wskazywać na słaby akumulator".

CTEK twierdzi, że nieaktywny akumulator samochodowy traci 0,1 V energii każdego miesiąca, a jeśli zaparkowany samochód obsługuje również system alarmowy, komputer pokładowy, zdalny zamek itp. Wybieranie się w wiele krótkich podróży, szczególnie w obszarach miejskich, również wyczerpuje akumulator, ponieważ samo uruchomienie samochodu wymaga 150-350 A mocy akumulatora, a podczas krótkich podróży alternator nie będzie miał czasu ani możliwości wymiany tego ładunku.

Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy samochód ma funkcję "stop/start". W rzeczywistości, jeśli zauważyłeś, że "stop/start" ostatnio nie działa, może to oznaczać, że akumulator nie jest wystarczająco naładowany, ponieważ samochód stopniowo wyłącza "nieistotne" funkcje, aby skupić pozostały ładunek akumulatora na utrzymaniu obrotów silnika.

Nie zostawiaj tego zbyt późno. Akumulator samochodowy należy doprowadzić do odpowiedniego stanu, zanim temperatury zaczną spadać, ponieważ znacznie trudniej jest uruchomić samochód w ujemnych temperaturach. Uruchomienie zimnego silnika może wymagać nawet 2,5 razy więcej mocy, więc podczas gdy myślisz o wyjęciu z szafy zimowych wełnianych ubrań, sprawdź również akumulator samochodowy i zadbaj o niego przed zimą. W ten sposób nie będzie żadnych niespodzianek, gdy wyruszysz w drogę.

Ładowanie dowolnego akumulatora stało się o wiele prostsze dzięki CTEK CS ONE. Jej rewolucyjna technologia APTO™ (Adaptive Charging) robi wszystko za Ciebie - nie musisz się nawet martwić o to, który zacisk gdzie pasuje! To najłatwiejsza ładowarka, jakiej kiedykolwiek użyjesz. Technologia APTO™ automatycznie rozpoznaje typ używanego akumulatora, a następnie automatycznie dostarcza spersonalizowany program ładowania, informując, ile czasu zajmie naładowanie akumulatora i gotowość do pracy.

Nie trzeba naciskać żadnych przycisków ani wybierać trybów - wystarczy podłączyć CS ONE do dowolnego akumulatora 12 V i po prostu ładować. Zaciski bez polaryzacji oznaczają, że nie musisz się nawet martwić o to, który zacisk gdzie pasuje, więc nigdy więcej nie wykonasz złego połączenia. Zaciski są również wolne od iskier, więc nie musisz się martwić, jeśli przypadkowo zetkniesz je ze sobą.

Inwestycja w ładowarkę taką jak CS ONE, z wbudowanymi funkcjami zarówno do konserwacji, jak i rozwiązywania problemów, jest mądrym wyborem dla kierowców. CS ONE myśli za Ciebie, wykorzystując ładowanie adaptacyjne do pomiaru stanu baterii, a następnie dostarczając odpowiedni poziom mocy, aby zapewnić jej optymalną wydajność, z wbudowanym czujnikiem temperatury, który automatycznie dostosowuje napięcie wyjściowe do niskich temperatur. Dzięki opatentowanej technologii CS ONE można nawet regenerować baterię, aby przywrócić jej zdrowie.

Nie ma więc potrzeby martwić się o to, że zostaniesz pozostawiony na mrozie tej zimy, po prostu postępuj zgodnie ze wskazówkami ekspertów CTEK, a będziesz gotowy do beztroskiej jazdy, gdziekolwiek chcesz!

Warto przeczytać